Zgodnie § 13 z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2020 roku (Dz.U. z 2020r. poz. 667) w związku z epidemią COVID-19 osoba ubiegająca się o rejestrację jako bezrobotna lub poszukująca pracy może dokonać rejestracji tylko elektronicznie za pośrednictwem formularza elektronicznego udostępnionego w systemie teleinformatycznym ( zary.praca. gov.pl ).
Do formularza elektronicznego załącza się następujące dokumenty:
- odpowiednio: świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia;
- świadectwa pracy i inne dokumenty niezbędne do ustalenia jej uprawnień przysługujących na podstawie przepisów ustawy;
- dokumenty stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli takie posiada;
- osoba niepełnosprawna ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy, oprócz dokumentów przedkłada dokumenty potwierdzające rodzaj i stopień niepełnosprawności.
Rejestracja w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się bez osobistego stawiennictwa osób ,w powiatowym urzędzie pracy, na podstawie:
1) danych zawartych w przedłożonym formularzu elektronicznym;
2) dokumentów załączonych do formularza elektronicznego;
3) danych zawartych w dostępnych rejestrach;
4) informacji przekazanych w rozmowie telefonicznej z pracownikiem powiatowego urzędu pracy przez osobę ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy.
Dokonanie rejestracji w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy następuje w dniu przeprowadzenia przez pracownika powiatowego urzędu pracy rozmowy telefonicznej z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukuj